Business

Un succes bine argumentat

Discuția avută la târgul BIFE SIM cu Ugo Pelosin – directorul de export Sirca S.p.a. Italia – a fost plăcută și interesantă în egală măsură. Modul în care Ugo a prezentat Sirca și felul cum aceasta se raportază la piața italiană și lumea designului italian ne-a determinat să facem acest interviu pe care vă invit să-l urmăriți.

 

Revista din Lemn: Bună, Ugo! Bine ai venit în România. Este o plăcere să te revăd.

Ugo Pelosin: Bună, Mihaela! Este o plăcere și pentru mine.

RdL: Vreau să vorbim puțin despre Sirca pentru că pot spune că am redescoperit Sirca anul acesta. Am scris zilele acestea despre acel eveniment minunat – Cromateria – care nu este un eveniment obișnuit pentru un producător industrial de lacuri. Cum a apărut această idee?

UP: Ideea Cromateria s-a născut mai de mult. Sirca este o firmă născută în nordul Italiei și dintotdeauna a dezvoltat produse pentru principalii producători de mobilă de designer de pe piața italiană. Nu vreau să dezvolt acum ce înseamnă piața italiană și importanța designului pe această piață.

RdL: Este o piață care este leader mondial în domeniu.

UP: Este o piață importantă. Ne-am dat seama că gama de produse vândută, atât în Italia cât și în afară, este mult prea restrânsă. Și am încercat să mergem mai în profunzime. Ne-am dat seama că producția de mobilă din Italia este  mult mai legată de lumea arhitecților, lucru care, în alte țări, nu se întâmplă. Și ne-am pus întrebarea “de ce?”. De ce în Italia este mult mai mare atenția acordată designului și finisării lemnului și în alte țări nu? Toate acestea ne-au determinat să facem analize de piață și să atragem câțiva arhitecți în jurul firmei noastre. Discutând cu ei ne-am dat seama că, de multe ori, arhitecții nu știu, nu înțeleg ceea ce producătorii de lacuri dezvoltă ca produse sau ce anume gândesc. Trebuia să găsim un mod de a uni aceste 2 lumi. Am început să implicăm producătorii de mobilă pentru a prezenta la Salonul de Mobilă de la Milano produsele noastre și de aici a venit ideea de a crea un eveniment cu participarea unui arhitect renumit, cum este Trazzi și de a lua ideile noastre și a le duce în interiorul unui spațiu cum este Muzeul Diocesano, un muzeu istoric incredibil. Muzeul nu se află în spațiul Fuorisalone, dar este în apropiere. Nu era un spațiu tipic pentru evenimentele Fuorisalone, dar pentru ideea noastră, pentru proiectul nostru, se potrivea foarte bine. Evident și personalul și conducerea Muzeului Diocesano au fost apoi entuziasmați de acest proiect și Trazzi, cu genialitatea lui, a reușit să creeze acest eveniment important.

RdL: A fost o lovitură de imagine. Minunat eveniment, pot spune.

UP: Obiectivul nostru primordial a fost de a aduce lumea arhitecților în micul nostru vis, Cromateria. S-au creat o serie de evenimente legate de Cromateria, evenimente care continuă și astăzi. Deci, atenția noastră se concentrează astăzi pe tipul acesta de comunicare, deoarece considerăm că o comunicare cu arhitecții, care sunt inima designului italian, este fundamentală. Și sunt asociații internaționale de arhitecți care sunt interesate de eveniment.

RdL: Înțeleg că evenimentul continuă.

UP: Sigur. Mai mult, nu este legat numai de Salonul de Mobila, ci este o serie de evenimente în toată Italia care se concentrează pe a aduce împreună sectorul cercetare-dezvoltare Sirca, design-ul italian și producătorul italian de mobilă, căsătoria ideală dacă putem spune așa, care până acum ceva timp părea foarte departe.

RdL: Vorbind de evenimente, de lucruri minunate făcute de Sirca, am descoperit altceva care mi-a plăcut foarte mult. Și așa ne întoarcem în fabrică. Ce este Academia Sirca?

UP: Frumoasă întrebare. Conceptele Cromateria și Academia Sirca nu sunt foarte îndepărtate. Academia Sirca este o serie de întâlniri în interiorul firmei, unde au loc training-uri dedicate partenerilor noștri, din lume și din Italia. Și aici conceptul nostru a fost de a duce cercetarea Sirca în afara fabricii și în același timp, să aducem partenerii din țară și din afară în interiorul echipei de cercetare-dezvoltare. Trebuia să facem să se întâlnească aceste 2 structuri. Am creat o serie de întâlniri în firmă, întâlniri separate pe familii de produse, unde echipa de cercetători se întâlnește cu piața. Aceasta este o întâlnire foarte importantă pentru că echipa de cercetatori poate transmite pieței noile tendințe și în același timp, partenerii noștri pot explica cercetătorilor care sunt cerințele lor, chiar visurile lor, lucruri pe care noi le considerăm foarte importante. Iată de ce o numim Academie – pentru că ne duce spre lumea universitară, care pe noi ne interesează mult.

RdL: Este o idee foarte interesantă. Și eu cred că trebuie  să legăm cele 2 lumi. Și pentru că ne-am întors la industrie, cum ți se pare BIFE de anul acesta?

UP: Impresia BIFE de anul acesta este pozitivă. Mai mulți expozanți, iar publicul care vizitează BIFE este din ce în ce mai profesional și mai interesat de această lume. În trecut, târgul era mai deschis publiclui larg, iar persoanele care veneau o făceau mai mult de curiozitate, să vadă lumea mobilei, ce reprezintă și cine este în această lume. Acum târgul BIFE este mult mai profesional, iar publicul vizitator este un public mult mai interesant pentru expozanți.

RdL: Un punct de vedere interesant. Mi se părea ca sunt vizitatori puțini dar, dacă sunt interesați, este un pas înainte.

UP: Să spunem că raportul calitate/cantitate este evident într-un târg ca BIFE.

RdL: Îmi place acest punct de vedere. Sirca a venit cu ceva nou la acest târg?

UP: Ne-am gândit, împreună cu colegii români, să aducem produse pe bază de apă, de ultimă generație, produse pentru exterior, produse pentru interior, dezvoltate destul de recent și produse pentru metal.

RdL: Pentru metal, foarte interesant.

UP: Da și aici vrem să unim lumea arhitecților, fantezia arhitectului în termeni de design, cu lumea vopselelor pentru metal, care era o lume destul de închisă, de stagnantă. Avem și efecte speciale pentru metal.

RdL: Putem lega cele 2 lumi, a lemnului și a metalului.

UP: Se vede și în producția de mobilă din Italia și din lume unde, din ce în ce mai mult, aceste 2 lumi se unesc.

RdL: Care sunt proiectele de viitor pentru Sirca?

UP: Sirca, care devine din ce în ce mai globalizată, se confruntă din ce în ce mai mult cu probleme la nivelul certificării de produse. Vorbim de COV (compuși organici volatili). Până acum ceva ani, în lume existau mai multe certificări la care producătorii ar fi trebuit să adere. Acum toate aceste certificări merg tot mai mult spre o “certificare comună”. Atenția noastră este îndreptată spre dezvoltare de produse care satisfac aceste cerințe la nivel internațional. La evenimentul Cromateria am prezentat un produs, atât mono cât și bicomponent, fabricat cu materii prime din surse regenerabile. Suntem chiar mândri că suntem primii care pot propune pieței un produs catalizat obținut din surse regenerabile care, în comparație cu un produs similar din producția standard, aduce avantaje concrete chiar și în termeni de COV – cel puțin 50% reducere – și acesta este un lucru important. Și catalizatorul este obținut tot din surse regenerabile. Atenția firmei este îndreptată spre aceste tendințe, care acum nu mai sunt numai tendințe ci cerințe ale pieței. Produse pe bază de apă, produse cu impact scăzut asupra mediului, produse din surse regenerabile și deci cercetare-dezvoltare. Investițiile firmei sunt îndreptate spre aceste noi cerințe.

RdL: Interesant, pentru că Sirca nu este o firmă nouă, este o firmă cunoscută și recunoscută, dar gândește ca o firmă tânără, privește mult spre viitor.

UP: Inima firmei, conducerea firmei, este tânără și foarte sensibilă la genul acesta de argumente.

RdL: Acest lucru cred că înseamnă mult pentru clienți.

UP: Să spunem că, toți clienții noștri la nivel internațional sunt atrași de idee iar, în același timp, au o linie de comunicare directă cu firma și cu echipa de cercetare-dezvoltare. Să spunem că acesta este unul din avantajele firmei noastre.

RdL: Pentru încheiere, care sunt cele mai importante 3 lucruri care se pot spune despre Sirca?

UP: Două lucruri sunt legate de istoria firmei și unul de evoluția normală a companiei. Primele 2 lucruri sunt:

  • firma este cunoscută pe piața italiană pentru că a avut întotdeauna produse legate de lumea designului. Întotdeauna am furnizat produse firmelor importante din lumea italiană a mobilei și designului.
  • este o firmă renumită pentru calitatea constantă în timp a produselor și aceasta este o valoare adăugată foarte importantă.

Al 3-lea lucru este că, în ciuda faptului că a crescut foarte mult în ultimii ani, a păstrat elasticitatea la nivel de producție, lucru recunoscut de piață. Astăzi ne aflăm permanent în fața unei piețe în continuă evoluție, care are nevoie de răspunsuri simple, de produse care să fie dezvoltate rapid. Și acest lucru este posibil numai dacă ai o structură rapidă în a răspunde nevoilor pieței . Noi am reușit să păstrăm această elasticitate și sper ca piața să recunoască acest lucru. De fapt, sunt sigur.

RdL: Mulțumesc, Ugo. A fost o mare plăcere să te cunosc și să cunosc din nou Sirca, care, cu toate că o știu de mult timp, mi se pare nouă. Pentru mine este o surpriză foarte frumoasă.

UP: Și pentru mine este o mare plăcere să văd că o firmă ca a noastră, care a apărut în anii ’70, poate aduce o imagine total nouă.

RdL: Mulțumesc încă o dată.

UP: Eu vă mulțumesc. La revedere!

ugo_interviu_1

Categorii

Abonează-te la newsletter