Business Evenimente

Acasă la Biesse invitați de Accesoria Group

În urmă cu câteva săptămâni am primit de la Accesoria Group | Divizia Echipamente, invitația de a face o vizită la Biesse – firma italiană de utilaje pentru prelucrarea lemnului. Așa cum ați aflat deja, din februarie 2019 Accesoria Group este reprezentantul Biesse în România. Vizita a fost organizată ca tur de presă, fiind primul eveniment din seria pregătită pentru BIFE-SIM 2019. Trebuie să recunosc că mi-a plăcut ideea încă de la început pentru că am scris despre inovațiile Biesse, concepte precum AUTOMACTION și soluții inteligente adaptate fabricilor și a le vedea pe toate acestea la ele acasă suna foarte promițător.

Dar nu despre utilaje și fabrici inteligente vreau să vă vorbesc aici. Am s-o fac în curând pentru că am văzut multe lucruri interesante acolo. Acum însă vreau să vă spun ce m-a impresionat cel mai mult la Biesse și anume transparența. Este incredibil cât de deschiși au fost în tot timpul acestei vizite în care am fost plimbați prin toată fabrica, am fost lăsați să filmăm orice detaliu doream, ni s-a răspuns la toate întrebările.

În acest tur de presă au fost invitați și reprezentanți ai revistelor Intarzia și Mobila, reviste de specialitate din domeniul lemnului și al mobilei. A fost o idee bună să fim împreună pentru că am putut să ne cunoaștem mai bine, să schimbăm idei, să ne împrietenim.

Întotdeauna mi-am dorit ca cei ce lucrează în același domeniu să se cunoască, să discute, să comunice. Indiferent de domeniu. Nu trebuie să se dezvăluie secrete sau să fie dezvăluite noi tehnologii, ci doar să încercăm să îmbunătățim ceea ce este comun domeniului. Dacă stăm să ne gândim, breslele de odinioară se formau tocmai pentru a îmbunătăți viața tuturor membrilor.

La Biesse am ajuns încă de dimineață și programul a început cu o prezentare a celor 50 de ani de activitate sărbătoriți anul acesta, cu accent pe ultimii ani. Stefano Esposti, directorul regional de vânzări care a făcut prezentarea, ne-a fost și gazdă pe toată perioada vizitei. O gazdă foarte atentă, de altfel. De ce spun asta? Pentru că am avut impresia, la început, că nu voia să insiste prea mult pe detaliile tehnice, crezând că, probabil, ne vor plictisi. În fond, eram jurnaliști. Dar n-a fost așa și întrebările au început să vină încă din timpul prezentării. Gazda noastră s-a adaptat imediat și a răspuns la toate întrebările. Iar această adaptare din mers avea să continue și în fabrică.

Era evident, însă, că asta își dorea, un interes din partea noastră care să-i permită să intre mai în amănunt, să ne dezvăluie realizările Biesse, să ne vorbească despre soluțiile inteligente dezvoltate împreună cu parteneri tradiționali.

Showroom-ul a fost prima oprire. S-au făcut demonstrații pe mașina de căntuit Akron 1300 ce poate fi dotată cu oricare dintre cele 3 sisteme de lipire disponibile, am văzut cum poți obține, pe un CNC Rover A, o bilă inscripționată cu logo-ul Biesse și harta Italiei dintr-un paralelipiped de lemn sau cum poți face, pe un CNC similar, dar cu frezele potrivite, o matriță din material plastic. Am întrebat tot ce ne-a interesat și am primit, de fiecare dată, răspunsul la întrebare.

După showroom am mers în fabrică. A fost momentul când am realizat că acea transparență văzută încă de la început nu este „jucată”. Era cât se poate de reală. Am filmat linii întregi de producție fără să vedem o singură figură agasată sau nemulțumită. Toată lumea era destinsă și se comporta ca și cum acesta era firescul lucrurilor.

La final, pentru că am fost foarte interesați de programul Sophia care leagă fabrica de fiecare utilaj vândut, au aranjat ca, după masa de prânz, să avem o prezentare rapidă, dar completă, cu toate că nu era în program și era timpul să plecăm spre aeroport (dar șoferul ne-a așteptat, răbdător, aproape o oră). Programul permite, atât producătorului cât și beneficiarului, accesul la istoricul datelor și la aceeași bază de date legate de activitatea unui utilaj. Este un mod de a rezolva rapid problemele, uneori fabrica putând semnaliza problema înainte ca beneficierul să realizeze că ea există. Începând cu acest an toate utilajele livrate beneficiarilor sunt dotate cu acest program.

Deschiderea pare a fi mult mai apreciată decât secretomania

Cred că Biesse câștigă mult cu aceste tururi de presă tocmai prin această deschidere, prin dorința ca ideile lor să fie cât mai bine înțelese de eventualii parteneri. Cred, de asemenea, că este cel mai bun mod de a face partenerii să aibă încredere în companie, în cunoștințele și produsele oferite.

Pot spune că știu acest lucru din experiență. Cu mulți ani în urmă, când vindeam lacuri și vopsele pentru lemn, eram printre puținii care vorbeau cu ușurință despre produse, tehnologii, metode de aplicare, mici secrete care îmbunătățeau rezultatul final. Știam că toți ceilalți concurenți de pe piață cunoșteau și ei aceste lucruri, dar faptul că ei nu le împărtășeau mă punea într-o lumină favorabilă, făcea să par că știu mai mult decât ei. Era amănuntul care aducea siguranță, fiind convinși că, în caz de probleme, au cu cine vorbi.

De aceea spun că exemplul Biesse este unul de urmat. Fiecare firmă are ceva deosebit de comunicat și este bine să o facă într-un mod natural, deschis, nu prin comunicate seci sau după stereotipuri cunoscute deja foarte bine de toată lumea.

Felicitări, Accesoria Group, pentru idee! Felicitări, Biesse, pentru transparență!

Mihaela Radu

Mihaela Radu este inginer chimist dar are o mare pasiune pentru lemn. De mai bine de 20 de ani lucreaza in domeniu, finisarea lemnului fiind ceea ce a definit-o in aceasta perioada. A acumulat experienta lucrand intr-un institut de cercetari, in propria firma, precum si intr-o multinationala. Isi doreste sa impartaseasca continuu din experienta proprie cu cei care au aceeasi pasiune....si nu numai.

Adaugă comentariul

Adaugă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Categorii

Abonează-te la newsletter

ro_RORomanian