Business

Outlook industria de mobilă 2016

Potențialul industriei de mobilă din România este impresionant, se observă și este ușor de intuit. Dar pentru a avea un business în această industrie nu este suficient doar să fabrici mobilierul. Succesul vine și dacă ai un produs bun și dacă ai o piață căreia să i-l vinzi și dacă știe piața că exiști, dar și dacă ai informații care să te ajute să te poziționezi corect în piață și să acționezi în raport cu ea. O analiză a industriei de mobilă cu cifre, nume, prognoze, aspecte ale pieței locale și mondiale este Outlook industria de mobilă 2016 elaborat de Financial Trends.

industria de mobila

Alexandru Bratosin – director general Financial Trends – ne asigură că este un raport valoros care conține informații reale și concrete. O apariție nouă și interesantă, ca urmare, i-am adresat și noi câteva întrebări:

RdL- Ce este Financial Trends?

A.B.-Financial Trends este o companie ce furnizează statistici, analize și tendințe ale industriei fiind prima companie din România ce analizează exclusiv industria de mobila din țară. Informațiile din studiile și analizele noastre ajută companiile să își dezvolte strategiile de expansiune în următorii ani, să își fundamenteze deciziile în funcție de tendința industriei și să își cunoască poziția în raport cu industria și cu competiția. Pe scurt, o colaborare cu Financial Trends îți economisește timp și efort și îți oferă informațiile de care ai nevoie pentru a înțelege mai bine industria în care activezi, factorii care influențează industria și cum poți obține un avantaj competitiv puternic în această industrie.

RdL- Am observat și noi pe financialtrends.ro că principalul produs promovat este Outlook-ul industriei de mobilă. Este prima analiză a unei industrii românești făcută de Financial Trends sau au mai fost și altele? Dacă este prima, de ce ați ales industria de mobilă? De ce nu alta?

A.B.-„Outlook industrie 2016. Industria de mobila” este prima analiză pe industria de mobilă din România realizată exclusiv de către Financial Trends. Am ales să analizăm industria de mobilă din 3 perspective:
a. În primul rând am ales să analizăm această industrie deoarece are o istorie îndelungată, ce transformă, cu ajutorul artei lemnului, o simplă bucată de lemn în ceea ce își dorește clientul pentru amenajarea locuinței sau astfel încât să îi ofere confortul și liniștea de care are nevoie.
b. Din perspectiva statistică și economică, este una dintre singurele industrii producătoare care mai există în România și una dintre industriile care aduce rezultate pozitive economiei țării, deoarece exporturile depășesc importurile.
c. Ultima perspectivă a apărut în urma discuțiilor cu antreprenorii ce dețin companii mari sau IMM-uri din industria de mobilă. Imediat după primele discuții am realizat că în contextul actual singurul lucru care le lipsește pentru a își crește cota de piață este lipsa informațiilor structurate despre istoricul pieței, legăturile cauză-efect, analiza în detaliu a industriei pentru a stabili noi piețe de desfacere și așteptările privind evoluția pieței. Astfel, nevoia pieței a condus la crearea unui astfel de raport prin care să sprijinim brandul românesc atât în țară cât și în afara țării.

Rdl- Ce ați vrut să obțineți cu această analiză? Care a fost targetul Financial Trends?

A.B.-Scopul acestei analize este de a ajuta orice producător de mobilă să ia decizii strategice, în funcție de tendința industriei. Prin analiza „Outlook industrie 2016. Industria de mobilă” vrem să aducem industria de mobilă cât mai aproape de producătorii de mobilă de la toate nivelurile, să le arătăm cum arată industria în afara firmei lor și cum poți să planifici pașii următori detașându-te în procesul decizional de probleme curente precum plata facturilor furnizorilor, de încasat, executarea comenzilor etc. Informațiile din acest raport vor ajuta la construcția unei identități a sectorului de mobilă din România în lume, oferind antreprenorilor cadrul necesar pentru a acționa la momentul și în locul potrivit.

RdL- Cât de interesată a fost piața, în timpul trecut de la lansare, de acest produs?

A.B.-Piața a reacționat pozitiv în momentul în care aflat de existența acestei analize a industriei. În prezent clienții noștri, datorită calității informațiilor furnizate ne-au cerut traducerea analizei în alte limbi pentru a o trimite mai departe companiei mamă pe care o reprezintă. Din acest punct de vedere credem că piața este interesată de această analiză și este important pentru noi să ajungem la producătorii de mobilă cu această informație și ca aceștia să afle că în România există o astfel de analiză.

RdL- Cum vi se pare industria românească de mobilă în urma acestei analize?

A.B.-În urma acestei analize industria din România este asemănătoare cu industria la nivel european din punct de vedere al structurii. Pe scurt, numărul companiilor mari, mijlocii, mici și microîntreprinderile din totalul numărului de companii active este aproximativ același în România cu cel din Germania, Franța, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii. Segmentarea pieței este asemănătoare la nivelul Uniunii Europene din punct de vedere al veniturilor, numărului de salariați și al profitului.

RdL- Care credeți că vor fi provocările în anii care vor veni? Cum va arăta piața globală? Către ce ne îndreptăm?

A.B.-Din punctul nostru de vedere, industria de mobilă se va schimba în următorii ani datorită avansului tehnologic. Vor rămâne pe piață jucătorii care își permit să investească în fabrici de producție, tehnologie nouă de producție, informații pentru cunoașterea tendinței industriei pentru a fi la curent cu fiecare schimbare a industriei și să țină ritmul cu schimbările de la nivel global. Evoluția industriei va conduce la automatizare și realizarea produselor în serie cu o gamă largă de modele. Acest context va conduce la eliminarea companiilor mici ce produc mobilă la comandă pentru că nu își vor permite să producă cantități mari din cauza lipsei investițiilor și vor rămâne din ce în ce mai izolați până în momentul în care vor dispărea. Această tendință se conturează în alte țări producătoare de mobilă, iar producătorii mici încep să își facă exit-ul din piață sau să se specializeze în producerea unui singur element pe care să îl furnizeze unui jucător mai mare iar în baza contractului cu acesta să reușească să facă investiții în linia de producție pentru a onora cererea.
Piața globală va fi în creștere în următorii ani fiind influențată de mai mulți factori dintre care voi evidenția doar 4, după cum urmează:
1) Creșterea veniturilor pe cap de locuitor (PIB/locuitor) care sunt estimate să crească atât în țară cât și la nivel global. Creșterea estimată pentru PIB/locuitor al României este de 33.69% în perioada 2016 -2020, ceea ce înseamnă că dacă ponderea cheltuielilor pentru mobilier al populației rămâne la același nivel ca în ultimii 7 ani, sumele cheltuite de populație vor crește.
2) Creșterea numărului persoanelor care trăiesc în mediul urban. Până în 2030, numărul acestora la nivel global se așteaptă să crească de la 54% cât este în prezent, la 66%, fapt ce va conduce la creșterea nivelului de trai, creșterea veniturilor și nevoia sporită de confort ce va atrage după sine investiții în amenajarea locuinței.
3) Creșterea numărului de locuințe în următorii 20 de ani va crește nevoia consumatorilor de mobilier nou.
4) Creșterea numărului de spații de birouri construite, ce are la baza migrarea populației rurale în mediul urban, va conduce la creșterea pieței de amenajare a spațiilor de birouri.

RdL- De ce să cumpărăm această analiză a industriei de mobilă?

A.B.-Într-o piață atât de concurențială și influențată de investitori externi, producătorii de mobilă din România sunt obligați să-și consolideze poziția pe piață prin toate mijloacele posibile. „Informația este putere” suna nu demult ca un clișeu; astăzi este o realitate. Antreprenorii care vor avea maturitatea și viziunea de a-și cunoaște piața, de a-și cunoaște concurenții, de a descoperi avantaje competitive din analize și diferite surse de informații vor fi singurii care vor rămâne pe piață.
Calitatea informațiilor furnizate de Financial Trends constă în abordarea directă și sinceră cu clienții, analiștii noștri fiind 100% independenți, și procesul de analiză elaborat în baza informațiilor de calitate primite din surse naționale, europene și mondiale. Îndemn orice antreprenori din industria de mobilă să aibă maturitatea de a fi informat cu privire la piața în care acționează. Informații despre Outlook pot fi găsite aici.

Dan

Am avut șansa să lucrez în diverse departamente. Astfel am acumulat experiență în Finance, Accounting, Logistic, Sales, Operations, Marketing. Sunt un om de echipă și un all around player. Sunt antreprenor, am coordonat vânzarea unui business de lacuri și vopsele pentru lemn către o multinațională. În 2016 am descoperit lumea digitală, publishingul și marketingul online. De atunci mi-am mutat experiența acumulată și aptitudinile în online.

Adaugă comentariul

Adaugă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Categorii

Abonează-te la newsletter

ro_RORomanian