Deco&Design Mobilier

Biroul de acasă – cum faci spațiul de lucru mai plăcut și mai productiv

În această perioadă, toți cei care au posibilitatea lucrează de acasă. Este cel mai bun lucru pentru a ne proteja pe noi înșine și pe cei dragi nouă. Locul de muncă a devenit biroul de acasă și el trebuie amenajat astfel încât să ne ofere toate condițiile pentru a desfășura activitatea în cele mai bune condiții. Pentru că nu este simplu de muncit de acasă. Asociem automat “acasă” cu odihna, destinderea, vizionarea filmelor și este greu să uităm de aceste tentații pentru a ne concentra pe muncă. Trebuie să ne creăm un spațiu cât mai confortabil și mai adecvat pentru a ne putea concentra la activitatea de serviciu. Iar un spațiu adecvat înseamnă un birou care să permită o poziție corectă, care să nu ne obosească și să ne dea dureri de spate, lumină suficientă pentru a nu obosi ochii și care să ne “separe” de restul activităților din casă și modalități de organizare necesare activității de birou.

amenajare birou accesoria home

Poziția corectă la birou

Poziția corectă depinde de scaunul pe care stăm cât și de masa sau biroul la care lucrăm. Ele trebuie să ne permită să ținem spatele cât mai drept și să avem calculatorul/laptopul la distanța potrivită de ochi. Dacă distanțele nu sunt cele potrivite va trebui să ne adaptăm poziția și asta va duce la dureri de spate, amorțeală a membrelor și efort suplimentar pentru ochi.

Advertisement

Ce înseamnă a sta comod pe un scaun? Iată cele mai importante cerințe:

  • să stăm și să ne ridicăm fără dificultate
  • tălpile picioarelor să se sprijine natural pe podea, genunchii nu trebuie să fie împinși în sus ci să formeze un unghi de 90-100º
  • șezutul să nu fie foarte adânc pentru ca muchia lui să nu împingă gamba
  • șezutul să nu fie foarte îngust pentru că devine instabil și induce o senzație de nesiguranță
  • spătarul trebuie să fie ușor înclinat de la verticală spre spate pentru a nu impune o ținută rigidă
  • înalțimea la care este șezutul să fie în concordanță cu înălțimea mesei

După cum vedem și înălțimea mesei este importantă. Dar nu întotdeauna le putem potrivi astfel încât să stăm comod. Cea mai bună soluție pentru o masă de studiu este să fie reglabilă. Este o soluție foarte bună și în cazul copiilor de școală pentru că înălțimea ei poate fi ajustată odată cu creșterea copilului. O astfel de masă reglabilă găsim în oferta Accesoria Home. Este o masă cu acționare electrică, viteza de ridicare fiind de 38 mm/sec., dar mai multe date tehnice aflați aici.

amenajare birou accesoria home
Masă cu înălțime reglabilă
Lumina este foarte importantă

Lumina din încăperea unde lucrați provine de lumina zilei sau de la corpurile de iluminat. Daca este o zi întunecată sau ferestrele nu sunt suficient de mari este nevoie ca lumina artificială să o însoțească pe cea naturală pentru a ne desfășura activitatea confortabil.

Advertisement

Cel mai bine este să avem o sursă de lumină cât mai aproape de locul unde lucrăm. Lumina venită din tavan, chiar dacă luminează întreg spațiul, poate să nu fie suficientă și să ne forțăm ochii atunci când lucrăm. De aceea este foarte utilă o lampă de birou. Pentru economie de energie este indicat să folosim una cu LED-uri. Pentru a vă face o idee despre economia făcută folosind corpurile de iluminat lu LED-uri, un corp care are lumina echivalentă cu cea a unui bec de 60 W consumă între 6 și 9 W.

Un  aspect care poate influența starea de spirit și capacitatea de concentrare este culoarea luminii. Exista lumină galbenă, numita și caldă, lumină albă sau neutră și lumină albastră sau rece. Lumina caldă este pentru spațiile de relaxare, pentru dormitor sau living, acolo unde este nevoie de tihnă. Pentru un spațiu de lucru, unde este nevoie de concentrare și productivitate, lumina recomandată este cea neutră sau rece.

Dacă vă gândiți să adăugați lumină spațiului de lucru, găsiți aici un catalog cu corpuri de iluminat cu LED.

Advertisement
amenajare birou accesoria home
Lampă LED
Un birou ordonat ajută la creșterea concentrării și a productivității

Este greu de lucrat într-un spațiu unde toate sunt răspândite, unde nu ai unde pune laptopul, unde se întind peste tot fire și prelungitoare. Pentru a lucra în tihnă este nevoie de organizatoare care să țină documentele în ordine, post it-uri pe care să notăm ideile sau urgențele, eventual o tablă mică cu magneți sau una din plută pentru a le prinde și prize cât mai la îndemână ca sa nu întindem fire prin toată casă.

Dacă bibliorafturi și table se pot cumpăra fără probleme, la montatul prizelor este mai greu. Totuși, există sisteme care fac mult mai simplă aducerea prizelor și a internetului cât mai aproape de locul unde lucrăm.  Eubiq GSS System este un sistem modular modern care permite proiectarea flexibilă, în orice spațiu, a sistemului de distribuție a energiei electrice (cablaje și prize) și al cablurilor de date. A fost proiectat astfel încât elementul de bază, care are încorporate firele electrice, să poată fi integrat cu ușurință în plinte, panouri, mobilier, compartimentări și sisteme de management al cablurilor. Mai multe despre sistem, aici.

amenajare birou accesoria home

Advertisement

amenajare birou accesoria home

O altă variantă să scăpați de fire sunt prizele încastrate în blatul mesei sau al biroului. Într-adevar, nu este un lucru pe care să-l faci oricând, dar nu este nici foarte dificil. Prizele sunt discrete, pot avea și capac astfel încât să fie ascunse când nu sunt folosite și pot grupa într-un singur loc sursele de energie, de internet și telefonie fixă. Găsiți aici cateva modele de astfel de prize.

După deja o lună de stat în izolare ne-am dat seama că nu este imposibil de lucrat de acasă. E drept, ne dorim foarte mult să ieșim, să mergem la birou, dar am constatat că se poate ca o zi sau două pe săptămână, să lucrăm de acasă. Iar dacă o vom face, avem nevoie de un spațiu luminos și ordonat, de scaun și masă ergonomice, care să ne facă statul la birou cât mai plăcut.

Advertisement

amenajare birou accesoria home

Advertisement

Categorii

Abonează-te la newsletter